به دخت

 




"چادر" برخی بازیگران با رفتار اسلامی مطابقت ندارد

سوسن مرندی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: این موضوع که در فیلم‌ها و سریال‌ها، افرادی که از نظر اقتصادی در سطح پایینی هستند، به صورت محجبه و با حجاب چادر نشان داده شده و افراد غیر محجبه معمولاً از طبقات بالای جامعه نمایش داده می‌شوند، می‌تواند زمینه ارائه الگوهای نامناسب در خصوص حجاب را در جامعه ایجاد کند.



وی با تأکید بر اینکه نقطه مطلوب برای تمام انسان‌ها، رسیدن به کمال در تمام جهات است، عنوان کرد: نمایش فردی که در فیلم‌ها و سریال‌ها با حجاب نامناسب توانسته به موفقیتی دست یابد، الگوی نامناسبی به جوانان ارائه می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: نمایش فردی که حداقل از لحاظ دنیوی و شرایط زندگی نتوانسته است موفقیت چندانی به دست آورد، همراه با پوشش چادر، به صورت ناخودآگاه موجب می‌شود که این حجاب مقدس در ذهن افراد به عنوان شاخصه‌ای منفی معرفی شود.

وی افزود: در مواردی شاهد هستیم افرادی در فیلم‌ها و سریال‌ها با چادر نمایش داده می‌شوند که تنها حجاب و پوشش ظاهری آنها، اسلامی است و هیچ‌گونه رفتار مختص به افراد مذهبی را از سوی این افراد شاهد نیستیم؛ این نوع نمایش افراد چادری در فیلم‌ها و سریال‌ها نیز با آسیب‌هایی همراه است.

مرندی بیان کرد: احتمالاً نویسندگان و کارگردان‌هایی که چنین برداشتی از افراد محجبه و مذهبی دارند، مذهبی نیستند یا تصور مناسبی از دین و دینداری ندارد، در چنین حالتی شاهد هستیم که در فیلم‌ها و سریال‌ها وقتی قرار است فردی با شخصیت مثبت، نمایش داده شود، از چادر استفاده می‌کند ولی رفتار عفیفانه‌ای در برخورد با نامحرم ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل لطمه به قداست چادر، نمایش بازیگران چادری در فیلم‌ها و سریال‌هاست که این افراد در زندگی واقعی خود با حجاب‌ و رفتارهایی بسیار نامناسب و زننده در جامعه ظاهر می‌شوند.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :